Salony samochodowe na stałe wpisały się już w polski krajobraz rynku aut używanych. Klienci poszukując sprawdzonych i pewnych samochodów, zdecydowanie wolą wybierać to źródło zakupu niż te, które dotychczas notowały największe obroty, czyli komisy samochodowe i indywidualni sprzedawcy. Czym jest to spowodowane?
Charakterystyka dotychczasowych sprzedawców
Jeszcze przed kilkoma laty, gdy ktoś chciał zakupić samochód z drugiej ręki, musiał udać się albo na giełdę samochodów, do komisu samochodowego lub też przeszukiwać na własną rękę ogłoszenia od osób prywatnych.
Wybór samochodów był ogromny, co było oczywiście bardzo dużą zaletą. Wiązało się to niestety z faktem, iż duża część tych pojazdów posiadała mniejsze lub większe wady. Ciężko było znaleźć pojazd, który charakteryzował się idealnym stanem technicznym i nieskazitelną przeszłością.
Oczywiście sprzedawcy jak tyko mogli ukrywali wady swoich aut, co powodowało, że kupienie dobrego samochodu wymagało posiadania bardzo dużej wiedzy mechanicznej.
Nowa jakość sprzedaży
Tę sytuacje na rynku bardzo szybko dostrzegli dealerzy samochodów, którzy postanowili rzucić rękawice konkurencji.
Salon samochodowy miał od tej pory sprzedawać obok pojazdów nowych, również auta używane. Głównym czynnikiem przyciągającym klientów miała stać się jakość. Jednak aby to osiągnąć, konieczne było oferowanie jedyne pojazdów swojej marki.
Możliwe było to poprzez wprowadzenie programów wymiany aut na nowe. Od tej pory klienci kupujący nowe samochody dostawali możliwość po np. 2 latach zamiany ich za opłatą na nowe egzemplarze. Dealerzy korzyści mieli z tego po pierwsze w postaci przywiązania klienta do marki, po drugie w postaci zwiększenia sprzedaży, a po trzecie z uzyskania pojazdów używanych, o bardzo dobrym stanie technicznym, które można było następnie odsprzedać innym klientom.