Jak lakiernicy używają pasty do polerowania lakieru?
Pasta polerska której używają lakiernicy może też być nazywana pastą ścierną, bowiem głównym składnikiem pasty jest tzw. ziarno polerskie, czyli sproszkowane ścierniwo. To właśnie ścierniwo umożliwia usunięcie rys powstałych na lakierze samochodu. Takie ścierniwo niejako zamontowane na specjalnie maszynie, która obracając się czyści dokładnie karoserię każdego samochodu. Taka pasta produkowana jest w trzech wielkościach.
- Pierwsza z nich to gruboziarnista pasta, która doskonale sprawdzi się do rys głębokich, nazywana również jest pastą agresywną a tworzona jest z najgrubszych ziaren polerskich.
- Druga z nich to pasta polerska uniwersalna do której używa się ziaren o średniej grubości.
- Na uwagę zasługują również pasty wykończeniowe, z najdrobniejszych ziaren, które nadadzą się do użycia przy niewielkich zarysowaniach.
Warto pamiętać, że każde polerowanie, szczególnie na własną rękę powinno być rozpoczynane od pasty o najdrobniejszym uziarnieniu co pozwoli uniknąć niepotrzebnego uszkodzenia lakieru na skutek wybrania zbyt mocnej pasty.
Po co używać pasty polerskiej do lakieru?
Odpowiednio dobrana pasta do polerowania lakieru pozwoli pozbyć również tych dobrze widocznych zarysowań, pamiętać jednak należy również o korzystaniu z odpowiednich padów polerskich oraz o jego wymianie, jeśli pasta ciągnie się po lakierze lub zaczyna do niego przywierać i nie chce zejść. Niewielki ilości pozostawionej pasty można natomiast pozbyć się suchą mikrofibrą. Trzeba jednak zwrócić uwagę aby była sucha, miękka i najlepiej w żadnym stopniu niezużyta, aby nie pozostawić żadnych śladów na lakierze samochodu.