Jak samodzielnie wypolerować lakier samochodu

Wydawać by się mogło, że renowacja lakieru polegająca między innymi na jego starannym wypolerowaniu to czynność niezwykle banalna. Wystarczy wyposażyć się w maszynę, pastę polerską i można przystąpić do dzieła. Nie do końca jest to takie proste. Jak pokazuje praktyka, renowacja lakieru bez pozostawienia jakiegokolwiek śladu po wykonaniu tej czynności wcale nie jest taka prosta, jakby się początkowo mogło wydawać.

Drobna korekta lakieru polega po prostu na usunięciu warstwy wierzchniej, która uległa uszkodzeniu i porysowaniu, a także na doprowadzeniu pozostałej powłoki do gładkości i połysku. Warto jednak w tym przypadku zapamiętać,że mając doczynienia z lakierami wielowarstwowymi zakazane jest usuwanie ostatniej bezbarwnej warstwy lakieru, ponieważ to właśnie ona, a nie kolor ( który pełni jedynie funkcję dekoracyjną) tworzy warstwę ochronną auta.

Przygotowując się do samodzielnego polerowania lakieru warto wyposażyć się w maszynę polerską. To niezbędne, bowiem za pomocą pracy własnych rąk jedynie co możemy zrobić, to pojazd starannie nawoskować. Bardzo dobrze w tym przypadku sprawdzi się maszyna rotacyjna, najlepiej taka, która posiada swobodną regulację prędkości i ilości skrętów. Niestety w tym przypadku najprostsze i najtańsze polerski niestety nie spełnią pokładanych w nich nadziej. Większość tanich urządzeń bardzo szybko będzie się przegrzewała,a polerki pod wpływem nacisku gwałtownie będą zwalniały obroty. Takie urządzenia sprawdzą się przez krótki okres czasu, przy sporadycznym ich zastosowaniu.