Czy naprawa w ASO się opłaca?

W wielu kręgach posiadaczy aut panuje powszechna opinia o tym, że naprawa samochodu w autoryzowanej stacji obsługi jest dużo droższa, niż u zwykłego mechanika. Czy naprawa w serwisie rzeczywiście jest nieopłacalna?

Poza nielicznymi wyjątkami pojazdy, które naprawiano za pomocą młotka, śrubokręta i zestawu pięciu kluczy oczkowych, dawno już zostały zezłomowane. Do wielu podzespołów współczesnych aut amator mechaniki często nawet się nie dostanie, nie mówiąc już o ich wymianie. Samochody zaś czasem się psują, a już na pewno wymagają obsługi części eksploatacyjnych.

 

W warsztacie mechanika

Oddając do warsztatu mechanik pojazd, jego właściciel zawsze podejmuje pewne ryzyko, zazwyczaj nieświadomie. Trudno bowiem ocenić doświadczenie i kwalifikacje takiego fachowcy. Oczywiście dużo mówi renoma warsztatu, ale i tak prędzej czy później ktoś, kto naprawia wszystkie auta, trafi wreszcie na problem, który najzwyczajniej przerośnie jego umiejętności. Czy przyzna się do tego klientowi i odeśle go z kwitkiem? Raczej będzie próbował „jakoś” to naprawić. I właśnie w takich okolicznościach dobre warsztaty samochodowe zazwyczaj tracą swoją renomę.

 

ASO

 

Autoryzowane stacje obsługi zatrudniają wykształconych mechaników i organizują dla nich branżowe szkolenia. Kadra tych serwisów na bieżąco korzysta z oryginalnej dokumentacji technicznej producenta pojazdu, np. serwis Hyundai (https://nordauto.hyundai.pl/Serwis_Warszawa/Uslugi/) wykorzystuje spolszczone i autoryzowane manuale wprost od południowokoreańskiego koncernu. W aso nie ma mowy o żadnej prowizorce, ani improwizacji. Każda wymiana rozpisana jest na roboczogodziny i określona sztywnym harmonogramem. I chociaż we wspomnianym serwisie Hyundaia zapewne wyda się więcej, niż w osiedlowej auto-mechanice, to jednak będzie można być pewnym, że naprawa została wykonana profesjonalnie, a pojazd jest bezpieczny. Zaś bezpieczeństwo nasze i najbliższych nigdy ma zbyt wygórowanej ceny.